टिप्पणीआइतबार, फाल्गुण ३, २०७१

पुष्पकमल दाहाललाई पत्र

शीतल कोइराला

माननीय श्री पुष्पकमल दाहाल
संयोजक, संयुक्त लोकतान्त्रिक गणतान्त्रिक मोर्चा
Sital Koirala.inddजुन कारणले ८ माघ २०७१ मा संविधान आएन, त्यसमा नेपाली समाज अनभिज्ञ छैन । यसबारेका पक्ष–विपक्षका बाँकी कुराहरू यहाँहरूका भाषण–वक्तव्य, प्रधानमन्त्रीको सम्बोधन र सत्तापक्षका अरू नेताहरूका अभिव्यक्तिहरूबाट प्रष्ट भइसकेकै छन् । तिनको उल्लेख गरेर तपाइँको बहुमूल्य समय खर्च गराउन चाहन्न ।

८ माघमा संविधानसभाबाट संविधान जारी गर्ने समयसीमा तपाइँहरू नै मिलेर तय गरेको हो । त्यो राष्ट्रिय प्रतिबद्धता थियो र त्यसमा कहीं, कतै र कसैबाट अवरोध हुनुहुँदैनथ्यो, तर भयो । यसले आम नेपाली जनतालाई दुःखित तुल्याएको छ ।

परिवर्तनका लागि सबैखाले अधिनायकवाद र अतिवादलाई समाप्त गर्ने आकांक्षा सहित जनआन्दोलनमा उत्रिएका लाखौं जनता तपाइँहरूको क्रियाकलापप्रति खिन्न र द्रवित छन् ।

माननीय दाहालजी,
तपाइँहरूले संविधानसभा बहिष्कार गर्नुभएको छ र भन्नुहुन्छ– परिवर्तनलाई संस्थागत नगर्ने संविधान बन्नुको कुनै अर्थ छैन । तर, ‘परिवर्तन’ र ‘अग्रगमन’ जस्ता शब्दबारे तपाइँहरूको परिभाषालाई कसरी बुझ्ने ? ‘जनयुद्ध’, जनआन्दोलन र मधेश विद्रोहले ल्याएको परिवर्तनका मुख्य सन्देश थिए– राजतन्त्रको अन्त्य, लोकतान्त्रिक गणतन्त्र, हिंसात्मक द्वन्द्वको समाप्ति, दिगो शान्ति र राज्यको अग्रगामी पुनर्संरचना ।

यीमध्ये राजतन्त्रको अन्त्य र लोकतान्त्रिक गणतन्त्र स्थापना अघिल्लै संविधानसभाबाट भइसकेको छ । शान्ति प्रक्रियालाई तार्किक निष्कर्षमा पुर्‍याउने काम पनि धेरै अगाडि बढिसक्यो । यसलाई संस्थागत गर्ने बेलामा यो खासै महत्वको विषय होइन भनेर पन्छन मिल्दैन । यो उद्देश्य प्राप्तिका लागि अनगिन्ती नेपालीले उत्सर्ग गरेका छन् र त्यो शृंखलामा तपाईंहरूको ठूलो भूमिका छ ।

जहाँसम्म राज्य पुनर्संरचनाको विषय छ, यो परिवर्तनको महŒवपूर्ण एजेण्डा हो । हिजोको राज्य जातीय, भाषिक, सांस्कृतिक, धार्मिक, लैंगिक, सामाजिक, आर्थिक, राजनीतिक, भौगोलिक सबै हिसाबले एकल र विभेदकारी थियो । महिलामाथि पितृसत्तात्मक उत्पीडन थियो । हिन्दू राज्यको नाममा अन्य धर्मावलम्बी र जनजातिप्रति दुराग्रहहरू थिए ।

दलित र पछाडि पारिएका समुदायहरूमाथि अनेक धार्मिक– सामाजिक–सांस्कृतिक विभेद र अन्याय थिए । मधेशीको अपमान पराकाष्ठामा थियो । मधेशीको राष्ट्रियताप्रति अहिले पनि पहाडे कुलीनहरू शंका गर्दैछन् । नेपालमा ‘राज्य पुनर्संरचना’ त्यसैले महत्वपूर्ण बनेको हो । त्यसैले, राज्यको शासनप्रणाली मात्र नभई ढाँचा नै बदल्नुपर्ने माग उठेको हो ।

राज्य पुनर्संरचना भनेको मूल रूपमा राज्यको चरित्र बदल्नु हो । राज्यको ढाँचा–चरित्र बदल्ने कुरामा सामाजिक, आर्थिक, राजनीतिक, सांस्कृतिक नीतिहरूले बढी महत्व राख्छन् । माघ २०६३ को मधेश आन्दोलनलाई निकास दिन तत्कालीन प्रधानमन्त्री गिरिजाप्रसाद कोइरालाले संघीय संरचनामा आधारित राज्य पुनर्संरचना गर्ने घोषणा गरेका थिए ।

संघीयता राज्य पुनर्संरचनाको एउटा महत्वपूर्ण हिस्सा हो, तर समग्र होइन । राज्यको चरित्र बदलिएन भने मुलुकको ढाँचा संघीय हुँदैन र आम जनताले लाभ पाउँदैनन् । तपाइँहरू भने राज्य पुनर्संरचना भनेकै संघीयता हो र संघीयता भनेकै पहिचान हो भनिरहनुभएको छ ।

हो, पहिचानको प्रश्न गम्भीर, संवेदनशील र मननयोग्य हो । नागरिक स्वतन्त्रता सुनिश्चित गर्न ‘पहिचान’ महŒवपूर्ण हुन्छ । सबै जाति, जनजाति, क्षेत्र, लिंग र उपेक्षितहरूलाई राष्ट्रको मूलधारमा ल्याउने, राजनीतिक निर्णयमा सबैलाई सहभागी बनाउने समावेशी अवधारणाबाट मात्र पहिचान सुनिश्चित हुन्छ । पहिचानको कुरासँगै यसको कार्य, कारण र समाधानको खोजी पनि हुनुपर्छ ।

नेपालमा १२५ जातजाति र १२३ भाषा छन् । हिजोका शासकहरूले यो विविधता स्वीकारेनन् । हिन्दू अधिराज्यको नाममा धार्मिक एकरूपीकरण तथा राष्ट्र भाषा–भेषको नाममा पर्वते नेपाली भाषा र पहाडी पहिरनलाई राष्ट्रिय दर्जा दिएर अरूलाई संकुचित पारियो ।

पहाडी पहिचान नै ‘नेपाली पहिचान’ हो भन्ने राज्य समर्थित प्रवृत्तिले मधेशी तथा हिमाली नेपालीपनमाथि शंका गर्थ्यो । मुलुकको सांस्कृतिक मूल्य–मानकलाई निश्चित जाति, समुदायको अनुकूल हुने गरी गरिएको व्याख्या गलत थिए । त्यसैले, आज नेपाली समाजमा पहिचानको मुद्दा जोडतोडले उठेको हो ।

‘एउटा राष्ट्रभित्र विभिन्न जाति, धर्म, सम्प्रदाय आदिको अस्तित्व हुन्छ । सशक्त वर्ग या ठूलाठालूले आफ्नो शासकीय स्वार्थका लागि यी सबै एउटै राष्ट्रभित्र विलय गर्न खोज्छन् । त्यसो गर्दा नै संकट आउँछ । राष्ट्रियता कमजोर हुन्छ र राष्ट्रको अस्तित्व नै समाप्त हुने खतरा बढ्छ ।’ तपाइँहरूको यो भनाइमा म पनि पूर्ण सहमत छु ।

१२ बुँदे समझ्दारीदेखि अन्तरिम संविधान र संविधानसभासम्म आइपुग्दा नेपाल राष्ट्रले देशका सबै भाषालाई राष्ट्रभाषाको समान हैसियत प्रदान गरेर भाषिक पहिचानकोे प्रश्नलाई सम्बोधन गरिसकेको छ । धर्मनिरपेक्षताको संवैधानिक व्यवस्थाले धार्मिक पहिचान स्थापित गराएको छ ।

नेपालमा बसोबास गर्ने जाति, जनजाति, दलित, महिला, मुसलमान, हिन्दू, इसाई सबैको सांस्कृतिक चाडपर्वले समान सम्मान पाएका छन् । राष्ट्रिय पोशाकको एकरूपीकरण भत्किएको छ । यो हुनु भनेको राज्यको बहुलवादी, लोकतान्त्रिक रूपान्तरण नै हो ।

हो, गर्नुपर्ने काम अझै धेरै छन् । सामाजिक–सांस्कृतिक चिन्तनको रूपान्तरण चुनौतीपूर्ण हुन्छ । तर, पहिचानको प्रश्नलाई सम्बोधन गर्दै हामी अगाडि बढिरहेका छौं भन्न तपाइँहरू किन हिचकिचाउनुहुन्छ हँ ?

अर्को एउटा कुरा प्रष्ट गरिदिनुहोला– के पहिचान भनेको जातीयता मात्र हो ? तराईका पाँच वटा जिल्लाको मात्र प्रश्न हो यो ?

माननीय दाहालजी,
नेपाल राज्य निर्माणको ऐतिहासिकता र नेपाली समाजको विकासक्रमबारे तपाइँहरू अनभिज्ञ हुनुहुन्न । निश्चित भूभागमाथि आधिपत्य भएको शासकीय क्षेत्र राज्य हो, तर राष्ट्र त्यति मात्र होइन । भावनात्मक रूपमा जोडिएको समुदाय राष्ट्र हो ।

राष्ट्र भनेको भाषा, भूभाग, आर्थिक जीवन र साझ संस्कृतिको रूपमा अभिव्यक्त हुने मनोवैज्ञानिक र भावनात्मक स्वरुप हो । त्यसैले, अबको संविधानले एकल जातीय पहिचान होइन, प्रत्येक नागरिकको स्वतन्त्र अस्तित्वको पहिचान र उसको स्वतन्त्रतालाई जीवनको नैसर्गिक आयामका रूपमा मान्यता दिनुपर्छ । तपाइँहरू यसकै लागि बलियो प्रयत्न गर्नुहोस् ।

निर्वाचन प्रणालीमा पुनर्संरचना नगर्दा राष्ट्रको नीतिनिर्माण तहमा महिला, दलित, सीमान्तीकृत, आदिवासी/जनजाति, मधेशी, उत्पीडित, श्रमजीवी लगायतको प्रतिनिधित्व नहुने स्पष्टै छ । राजनीतिक विभेद अन्त्यका लागि शासकीय ढाँचा बदल्नैपर्छ । असमावेशी शासन व्यवस्थाले देशलाई कुलीनहरूकै कैदी बनाउँछ ।

त्यसकारण, तपाइँहरू पाँच जिल्ला र एकल जातीय राज्यको मुद्दामा नअल्झिकन राज्यको सबै तहमा समानुपातिक–समावेशी प्रतिनिधित्व, राज्यका सम्पूर्ण अंगमा सबैको समान पहुँच र हरेक नेपालीको आत्मसम्मान र प्रगतिको आधार तय गर्ने गरिको संविधान निर्माणमा आफ्नो सम्पूर्ण तागत खर्चिनुहोस् । यसमा आम नेपालीको साथ पाउनुहुनेछ । सत्ताधारी दलहरू पनि यो मुद्दामा तपाइँहरूसँग सहमत नभई सुखै छैन ।

एकदम साँचो कुरा, शासकीय ढाँचामा परिवर्तन नगर्ने हो भने नेपालमा बलियो, स्थिर र उत्तरदायी सरकार बन्ने छैन । नयाँ संविधानले संसद्को टाउको गन्ने खेल र प्रधानमन्त्रीको कुर्सी रक्षाको गोलचक्कर रोक्नुपर्छ । साहसिक कदम नचाल्ने हो भने न्यायालय र संवैधानिक निकायहरूमा भ्रष्ट–विवादितहरू नै पुरस्कृत हुन्छन् ।

माननीय दाहालजी,
एमाओवादी, मधेशवादी र जनजातिहरूले एकल जातीय पहिचान र तराईका पाँच जिल्लालाई लिएर संविधान निर्माण प्रक्रिया अवरुद्ध गर्नुहुँदैन । सबै मिलेर परिवर्तनलाई संस्थागत गर्नुपर्ने चुनौतीमा छ, देश ।

सत्तापक्षले पनि बुझनुपर्छ, देश सबै जाति, जनजाति, क्षेत्र, लिंग, उत्पीडितलाई राष्ट्रको मूलधारमा ल्याएर राजनीतिक निर्णयमा सहभागी बनाउने संविधान निर्माणको चरणमा छ । सयौं वर्षको विभेद–असमानता जनित परिस्थिति बदल्न सक्दा मात्र राष्ट्रिय एकता मजबूत हुन्छ ।

शान्ति सम्झैताका हस्ताक्षरकर्ता गिरिजाप्रसाद कोइराला हुनुहुन्न । अब यसको मुख्य उत्तरदायित्वबोध तपाइँमा हुनुपर्छ । जनताले बनाएको संविधानसभाबाट उपलब्धिहरूलाई संस्थागत गर्ने हो, त्यहाँबाट भाग्ने होइन ।

दोस्रो संविधानसभा भनेको अब संविधान बनाउने प्रक्रियाको विकल्प छैन भन्ने हो । आशा छ– सबैलाई साथमा लिंदै आजैबाट तपाइँ परिवर्तनलाई संस्थागत गर्ने कार्यमा जुट्नुहुनेछ ।
जय नेपाल ।
३ फागुन २०७१, काठमाडौं

प्रतिकृया दिनुहोस

हिमालखबर जनमत

नयाँ सरकारको नेतृत्व कुन पार्टीले गर्नुपर्छ?

परिणाम हेर्नुस्

Loading ... Loading ...
हिमालखबर जनमतको अन्तिम नतीजा साप्ताहिक खबरपत्रिका हिमाल को आगामी अंकमा प्रकाशित गरिनेछ ।*/?>